27 Kasım 2008 Perşembe

Annos geldi İzmir'den..

Annesi hep yaninda olanlar , cogu zaman " amannnn anne , " tamam anne " , "canim niye karisiyorsun bana?" , uff,, puff gibi daha bir suru konusma ile annelerini kirarlar. Tabii anneleri ile yakin iliski icinde olanlari diyorum, mesafeli uzak bir iliskiye sahip olanlari degil.. Ben bile bazen annem uzun kalmaya geldiginde bu gaflete dusuyorum ama hemen kendimi toparliyor ve alttan aliyorum. Cunku bende anne oldum ve ancak o zaman "anne olmak ne demek?? anladim.. Cocuklarim kucuk olmasina ragmen bir ters laflarinin beni nasil uzebildigini gordum ve anneme hak verdim. Ama en onemlisi ben 1992 yilindan beri annemden uzakta Milano'da yasiyorum. Universiteyi Istanbul'da okudum ,yine uzaktik ama ayni sey degildi . Ulke ayni idi cunku. Atlardim Varan'a cuma gecesi , cumartesi sabah yaninda olurdum..Simdi nerde o gunler. En iyi ihtimal yilda iki kere gorusuyoruz . Hadi huzunlendim ,ozledim anne sefkatine ihtiyacim var atlayayim bir gideyim olmuyor..O yuzden annemi hic kirmamaya cok ozen gosteriyorum.. Benim icin cok degerli. Sizlerde sizin icin degerli guzel annelerinizi kirmayin emi?

Acayip tertipli olan annem icin tabii evimi normal disi bir ozen ile topladim. Dun aksam iceri girince huzur bulsun diye. Cunku daginik evi gorunce hemen panik olur o. Bana da gecmis genlerle bu tertip ama annem kadar laboratuar usulu bir duzene sahip degilim.. Annemin evinde hersey simetrik ve belli bir mantik icinde yerlesiktir. Ama susler,esyalar, tablolar yine de dogal ve sicak hava yaratirlar. Benim evime de annemin eli degince hemen belli oluyor. Mutfakta disarida duran ilaclar veya baharatlari bile oyle bir kendi simetrik anlayisina gore yerlestiriyorki, insanin gozu oksaniyor.. Yazi ile anlatmak cok zor..

Ben sevindim ama cocuklarimin agizlari kulaklarinda cunku anneanne geldi.. Onlarda anneanne keyfini ve sevgisini ancak senede bir veya iki kere tadabiliyorlar.

Evin havasi degisti cok mutluyum... Aksamlari uzun uzun sohbet edip , turk kahvesi icebilecegim arkadasim geldi... Ne mutlu bana...

Ileride umarim kendi kizim ve oglum ile boyle bir paylasimim olur. Oglan cocuk ile zor ama hic belli olmaz. Simdiden ogluma bak ileride ben yalniz seninle basbasa yemege cikmak isterim arada. Ben modern anneyim diyorum.. Yani simdi benim esim bana dese "ben Milano'da annem ile guzel bir yemek yemek istiyorum basbasa", hic bozulmam. Ama oyle bir iliski aliskanlik yok .. Baska nesil baska karakterler vs vs.. Ben cikarim valla yemege oglumla ileride .Neyse yine konuyu dagittim ama ne yapayim konusur gibi yazmayi seviyorum..

Aksam yoga var.. Yoga sonrasi annem ile ilk aksam yemegimi yerim.. O beni bekler simdi.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

bencede oğluşunla ilerde çık yemeğe..bence herkez böyle özel anlar yaratmalı sevdikleriyle..
ben damatla bile özel yemeğe çıkarım gibi geliyor valla..bu konuda sonderece modern düşünüyorum..
herkezi herkezle paylaşacagı belli anlar sohbet zamanları olmalı..başbaşa yapılan konuşmalar,bence birbirine kendini ifade etmede süper bir yol..
anneciğinin gelmesine çok çok sevindim..benim kızımda 4 gözle ara dönem okul tatilinin gelmesini bekliyor..2 hafta aneannede kalacakmış..şimdiden planlar yapıldı..sinema..doğal yaşam parkı..alışveriş merkezleri..xl tabu:))))ay anneanne ve dedeyi benim prensesle tabu oynarken düşünemedim güldüm şimdi bak:)))
dilerim ilerde bizde bugüzel duyguları torunlarla tadarız..ben zaten süper anneanne olacagım.şimdiden hissedebiliyorum..haydi hayatım bugünü beraber geçirelim deyip ,sanırım harika hafta sonları geçirtecegim torunum yada torunlarıma:)))benim paşaya ,arada diyorum ah ilerde sana dede diycekler,önce duruyor sonra yüzünde hafif bir keyifli gülümseme oluyor..allah sağlık versinde o günleri görelim..
anneciğinle beraber benim içinde beraber kahve için..
buralardan oralara kucak dolusu sevgiler..
minnoşları öperim tabi senide...