13 Şubat 2009 Cuma

Güzel bir doğumgünü yemeği

Bugun is arkadasim 26 yasini doldurdu.Sirketin sahibi de gectigimiz gunlerde 53 yasini doldurdu. Bu bahane ile ekonomik krizi de fazla dusunmemeye calisarak moral icin sirket olarak yemege ciktik.Sirket sahibi ile beraber 4 kisi oldugumuz icin daha kolay oluyor. Umarim bu yemeklerin devami gelir cunku Italya'da durumlar cok kotu. Turkiye'de oyle sanirim. Bu restoran hakkinda ilk defa yazacagim. Bence Milano ve Italya'daki en iyi balik restoranlarindan biri. Biz cok sansliyiz
cunku bizim isyerinin oldugu sanayi kampusunun dibinde.. Boyle bir bolgede nasil musterisi olur diyenlere soyle aciklayayim. Restorani bilen mudavimi geliyor. Bize cok yakin oldugu icin genelde misafirlerimizi,musterilerimizi buraya gotururuz. Milano'ya yolu dusup,sehir disina cikip yemek yemege cekinmez ve usenmezseniz muhakkak gitmenizi tavsiye ederim.
Ristorante Lodigiani
site linkini de verdim.

Restoranin sahibi musterisi ile ozel olarak ilgileniyor ve baliklari tavsiye ediyor. Genelde balik veya balikli makarnalarda sebze ve deniz urunlerini cok guzel birlestiriyorlar. Ayrica sadece mevsimine gore denizden tutulmus taze balik veya deniz urunleri pisiriliyor. Yani yetistirme veya dondurulmus urun yok. Sarap koleksiyonlarida cok iyi. Ana resimde kirmizi saraplar gozukuyor ama biz tabii hep beyaz iciyoruz. Friuli yoresinin o mis kokulu sauvignon'unu iciyoruz her zaman. Kantin veya yapan firma ismi Lis Neris. Cunku sarapta uzum cinsi ve o uzumun hango yorede oldugu kadar ureten firma ya da italyanlarin dedigi gibi kantin de onemli. Friuli yoresinin Sauvignon'larinin tadina doyum olmuyor. Bizim emektar garson illaki resmimi bu muhtesem sarabin sisesi ile cek dedi. Bende kendisini kiramadim.

Gelelim yediklerimize.. Onden tabii degismez baslangin olan istiridye geldi. Hepsi cok taze idi. Yine karabiberimi ekip limonla istiridyemi agzimda yuvarlarken kendimi dalgalarin serinligine ve deniz kokusuna biraktim. Bu arada italya'ya bu istiridyeler Fransa'nin Bretagne bolgesinden geliyor. Bu sene maalesef bir virus kapmislar. O yuzden cok az sayida uretilmis cogu olmus. Seneye istiridye fiyati cok pahali olacak. Cunku sayi az olunca daha da degeri artacak. Birde ekonomik kriz.. Bize bugun gelen istiridyelerinin kabuklarinin ici inci gibi bembeyazdi. Kabugun ici ne kadar beyaz olursa istiridye o kadar lezzetli olurmus. Bunu da yukaridaki garson soyledi. Size en beyazlarini sectim dedi. Cunku ic kabugu gri olursa pisliginden tam anlami ile arinmamis demekmis.

Makarna olarak iki ayri cesit aldik. Is arkadaslarim ilk resimde gorulen makarnayi sectiler. Tabii makarnalar ev yapimi yani taze restoranda aciliyor. Onlarinki kucuk ceri domates ve cicale'li idi. Cicale turkce nasil denir maalesef turk italyan sozlugunde yok. Italyanlar denizden cikan herseyi yiyorlar. ben dunyanin baska yerinde bu hayvani yemedim. Belkide baska denizlerde var ama bilinmiyor yine. Bir tip buyuk karides gri ve daha buyuk ve duz. Internette resmini buldum. Ben hic gormedim Turkiye'de bu deniz urununu.


Ben daha once yedim bu makarnadan. Enfes cunku cicale ayiklanmista oluyor ve tadi cok baska ve guzeldir. Kucuk kesilmis, lezzetli yumusak eti, domates ve zeytinyagi ile cok yakisiyor. Asagida soldaki 1.resimde goruldugu gibi.

Ben ise kucuk kalamar burada ismi calamaretti aslinda kalamarda ayri bir cins. Kucucuk ve mor..
Resmini koymuyorum ama yedigim makarnada cok iyi goruluyor zaten asagida.Bu calamaretti'lerden taze enginar ile zeytinyagi ile domatessiz sos yapmislar. Enginar agzinda dagiliyor. Bu kucuk hayvanlar asiri taze oldugu icin onlarda yumusacik.. Birde iri ev yapimi makarna da eklenince artik soylecek kelime kalmiyor.. Hala yazarken agzim sulaniyor..





















Balik olarak restoran sahibi bey kalkan tavsiye etti. Kalkan ben hep Istanbul'da yerdim. Ama buyuk kalkanlar kullanilir ve kizartma ya da izgara yapilir. Kalkanin eti yagli olur aslinda. Bu resimde gordugunuz tabii cok buyuk olmadigi icin eti de pek yagli degildi. Biz firinda patates ve ceri domates ve siyah zeytin ile pisirttik.



Kalkan baligi Turkiye'de hep onume pismis olarak geldi. Boyle once pismeden gorup,sonra garsonun onunde tepside ayiklamasini seyredip,tabagi icinde kilciksiz hazir lop eti ile gelmesi de bambaska valla...




Tatli olarak cheese cake var diye hic dusunmeden onu sectim .. Ama alt kismini cikolatali yapmis bence en guzel kepekli biskuvi ile yapilani oluyor. Yani benden bu sefer tam not almadi. Peynirli kismi cok yapmis tam italyan agiz tadina uygun halbuki daha ince olmasi lazim. Yalniz bir kisi dondurmali dag meyvelerini secti ve dogru secim yapti. Balik sonrasi dondurma mideye cok iyi geliyor,cok yakisiyor hele ahududu,fromboaz,dut gibi bu meyveler ile birlesince .















Hiç yorum yok: