15 Şubat 2009 Pazar

Ninemin kurabiyeleri

Kolestrolum 270 cikmisti yazmistim. Hala salam,prosciutto,guzel italyan peynirleri agzima koymuyorum. Bol tereyagli sevgili tarcinli ve zencefilli kurabiyelerimden de yapip yiyemiyorum. Yumurtaya taparim o da yasak.. Uff.

Bari dedim icinde zeytinyagi veya cicek yagi olan bir kurabiye tarifi arayayim. Bunu bulmak ne de zor birsey. Her guzel biskuvi,muffin,kurabiye,tart tarifinde tereyag var. Gecen gun aklima ninemin kurabiyeleri geldi. Ninem benim anneannemin annesiydi. Kendisini cok severdim. 96 yasinda vefat etti, anneannem ise 74 yasinda.. Ninem tam eski toprakti. Cok modern goruslu bir kadindi. Olene kadarda yalniz kendi evinde yasadi. Ninemin bu degisik tatli kocaman kurabiyelerini pek severdim. Hemen teyzeme bir mail attim bana tarifi yollamasi icin. Dogru hatirlamisim tereyag yok tarifte.. Sevindirik oldum tabii ve bugun denedim. Yalniz o cocukken ne oldugunu anlamadigim hos tat meger portakal kabugu rendesi imis.Bu yasta tarifi okuyunca anladim:) Asagida size orijinal tarifi yazdim. Ben zencefil,tarcin manyagi olarak portakal rendesi koymadim.Ayni tarifi uyguladim ama tarcin,karanfil ve zencefil ekledim birer cay kasigi. Kurabiyelerim cok guzel oldular. Cok mutlu oldum. Tereyagsiz istedigim aromalarin oldugu kurabiyeler yiyebilecegim. Bir dahaki sefere portakal rendesi de koyacagim belki tarcin koymam yani orijinal haline sadik kalirim tarifin. Bir kere hindistan cevizi ile denemeyi de dusunuyorum..

Guzel kutularimdan birine koydum. O kutu da guzel kutu koleksiyonumun parcalarindan.. Icinde meshur Italyan krumiri biskuvisi vardi..

2 yumurta
2 cay bardagi cicek yagi veya zeytinyagi
1 cay bardagi mandalin veya portakal suyu (tercihan taze olmali)
1.5 cay bardagi seker
1 paket kabartma tozu
Istedigin kadar portakal kabugu rendesi
Yarim limonun suyu
ve aldigi kadar un

Sekerli hamur oldugu icin tum sekerli hamurlar gibi yogurmasi zor oluyor ve eline bulasiyor demis teyzem. Dogru da.. Once yagi ve portakal suyunu genis bir tepsiye koyun,sonra sekeri elinizle ekleyip adeta el sicakligi ile eritin.Sonra yumurtalari kirin,limon suyu ve portakal kabugu rendesini ekleyin.En sonda kabartma tozunu ekleyin. Ardindan yavas yavas unu bu sivi karisima yedirin.Guzel teyzemin deyimi ile kulak memesi kivaminda bir hamur olunca istediginiz sekilleri verin. Isterseniz aki ile cirpilmis yumurta sarisini ustlerine surubilirisiniz. Ben hafi olsun diye surmedim. Beyaz oluyor o zaman renkleri. Onceden 180° ye gelmis firinda pembelesinceye hatta biraz kizarik olana kadar pirisin. Yalniz dikkat benim mesela elektrikli firin belki de iki tepsi alt alta koydum diye, altlari yaniveriyordu. Hep kontrol edin. Afiyet seker olsun..Cayiniza banip yersiniz pek yakisiyor..


Hiç yorum yok: