25 Şubat 2009 Çarşamba

San Remo bitti..









Yorgun bir hafta gecirdim cunku Sali,Carsamba,Persembe,Cuma her gece saat bir birbucuga kadar gecen gunde bahsettigim Italya'nin San Remo kasabasinin Ariston tiyatrosunda duzenlenen geleneksel San Remo Muzik Festival ve Yarismasini izledim. Hic kacirmadim. Sunucu ve artistik direktor Paolo Bonolis sayesinde cok iyiydi bu sene. Katilan sarkilarin hepsi guzeldi. Gencler yeniler bolumdeki sarkilari da cok begendim. Kazananlar benim favorilerim olmasa da iyi sarkilar.Ayrica bir cok unlu ve onemli Italyan sarkici programa misafir sanatci olarak katildilar. Eski Italyan sarkilari calinirken butun tiyatronun yaga kalkip dans etmesi el cirpmasi ilk defa gordugum bir sahne idi. Zaten tiyatro Ariston'daki galeriye ilk uc gece oy veren 300 kisilik halk jurisinin oturtulmasi cok iyi fikirdi. Fazlasi ile enerji kattilar yarismaya. Sanirim ucuncu gece idi, genc ve meshur olmayan sarkicilara unluler eslik ettiler. Her biri bir unlu sarkici ile duet yapti ve muhtesemdi.

Arkadasim bana bir site ismi verdi. www.fizy.org. Harika cunku istedigin sarkinin ismini yazip hem dinleyip bazende video clip olarak seyrediyorsun..O yuzden bende artik okuyanlara dinletebilecegim.Ya da kendim yilla rsonra tiklar hemen dinlerim. Ne guzel degil mi?? Link isim ustunde verdim.Ustune tiklayin sonra siteye girince guarda video bak yapin hemen video ya da resim cikiyor ve sarkiyi dinliyorsun. Iste genclerde birinci olan Arisa'nin Sincerita adli sarkisi..

Ama gencler kategorisinde benim favorim Malika Ayane'in Come Foglie adli sarkisi..Milano dogumlu babasi Fas'li annesi Milano'lu..

Unluler katogeri birincisi ise pek unlu olmayan 20 yasindaki Marco Carta oldu. Sarkinin ismi La Forza Mia . Cok kulakta kalan bir melodi. Herhalde ondan kazandi cunku benim favorim degildi.. Cok genc olarak kazanmasi gurur verici birsey tabii.

Bu sarki disinda ilk uce giren Povia'nin Luca e' gay adli sarkisi ve Sal Da Vinci'nin Non riesco farti innamorare . Bunlarda iyi sarkilar..

Benim favorim ise Alexia'nin Biancaneve sarkisi idi..Alexia gencler kategorisinde birkac sene once birinci olmustu. Kacinci oldu bilmiyorum cunku siralama vermediler. Ilk uce gireni verip birinciyi acikladilar.

Aslinda daha bircok guzel sarki vardi. Hepsini maalesef yazamiyorum..
Bir festivalde burada bitti. Italyanca sarkilara bayiliyorum.. Italyan'larinda 59 senedir bu kendilerine has muzik yarismasini duzenlemelerini cok begeniyorum.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Güzelim bloğunu açınca Şubat ayının benim için ne kadar yoğun geçtiğini bir kere daha anladım. bir süredir seni resmen ihmal etmişim. Okumaktan bu kadar keyif aldığım bu bloğu nasıl bu kadar ihmal ettim bilmiyorum.
Şuanda bu satırları yazarken birbirinden keyifli İtalyan parçalarını ard arda dinliyorum. Bu arada böyle bir müzik ziyafetini kaçırmamakla çok iyi etmişsin doğrusu. Gençlerdeki favorine de sonuna kadar katılıyorum. Ödülü kazanan parça çok durgun,heycansız ve tekdüze geldi bana.
Neyse güzelim tekrar işi dönmeliyim. ve italyan parçalarına :))