4 Mart 2009 Çarşamba

Bizim kasabanin en eski binasinda yoga !!

Dun aksam cok mutluydum. Kizim 39 derece atesle yaniyor olmasina ragmen bizim kasabanin en eski binasinda yapacagim ilk yoga dersine gittim. Kacirmam mumkun degildi cunku gerceklesmesinde payim buyuk. 2000 yilindan beri Persembe aksamlari yoga yapiyorum ve cok seviyorum. Ogretmenim aslinda veteriner ama 15 senedir yogaya merak salmis ve ogretmenlik sertifikasi da almis. Milano'dan sadece bize ders vermek icin geliyor. Milano'da baska ders verdigi yerlerde var ama benim sehir disinda yasayan biri olarak katilmam cok zor. Kac yildir "ah keske haftada iki kere yoga yapma imkanim olsa, ideali o tabii " diyorum. Ogretmenimi degistirmem yani baska ek yoga kursuna da gitmem. Oyle icimden dileyip durdum ve cok istedim. Tam Secret kitabinda soylenen seylere uygun bir durum bu..O kadar istedimki bir sekilde gerceklesti. Nitekim ben o kitabi okudugumda bazi noktalarda hak vermistim. Birseyi cok arzu ediyorsan bir sekilde gerceklesiyor. Ne zaman bilinmez ama gerceklesiyor. Ben hayatimdan cok ornek verebilirim. Tabii Secret kitabinda yazildigi gibi 1 milyon dolar duslemiyorum. Kitaba gore onu da cok istersen sahip olurmus kisi,buna pek inanamiyorum. Baska istedigim ufak capta seyler, goruyorumki gerceklesiyor ya da gerceklesme ihtimali var.

Evet dun aksama doneyim yine ben. Yukarida resmini koydugum bina bizim kasabanin en tarihi ve en eski binasi. Bu fotografi cok hizla cektim aslinda goruldugunden cok daha guzel bir bina. Ileride baska resimlerini cekip koyacagim. Mumkunse ic avlu ve icindeki merdiven ve bazi salonlarin resmini cekmek isterim tabii sahibi izin verirse.. Tam olarak ne zaman ve ne maksatla insa edilmis bilinmiyor. Tarihi kayitlar 1300 yillari itibari ile basliyor. Yillardir dillerde dolasan, binanin eski bir manastir oldugu soylentisi var ama gecen sene cikan, kasabamizin tarihini anlatan kitapta tarih profesoru bu soylentiyi kanitlayacak hicbir bir belge olmadigini belirtiyor. Ama 1380-1453 yillari arasinda Milano Baspiskopos'u Giovanni I Visconti bu binada yasamis. Daha sonra varisleri binayi 1400lu yillarin ortasinda sair Antonio Fregoso'ya satmislar ve kendisi bir sure bu binada yasamis.. Daha bir suru degisik kisi yasamis bu guzel tarihi binada. 2000 li yillarda bina burali iki doktor tarafindan satin alinmis. Simdi iki ayri aile icinde yasiyor. Bati cephesinde yasayan benim doktorum. Italya'da herkesin bir aile doktoru vardir. Bu doktorlari sigortanin verdigi isimler arasindan seceriz. Tabii her doktorun muayanesi kisinin yasadigi kasabada veya yakinindadir. Bu doktorlar sizi muayane eder ve sigortadan alacaginiz ilaclar veya hastanede yine sosyal sigorta vasitasi ile olacaginiz tedaviler icin recete yazarlar. Ozel bir tedavi gormeden once her turlu rahatsizlik icin basvuracaginiz doktorlardir. Italya'daki sosyal sigorta iyi isliyor ve bu aile doktor sistemi cok iyi.

Ista bende doktoruma gitmistim iki ay evvel .Yeni muayanesi evinin icinde demislerdi. Bu binadan iceri girip bekleme salonuna adim atinca sok oldum. O yuksek duvarlar,tamamen eski tahta kaplama tavanlar,freskler, o kadar iyi restore olmustu ki.. "Boyle bir bina varmis ve hergun onunden gecmisim, kac sene nasil fark etmemisim restore olana kadar" diye sasirdim kendime.Alt kat bekleme salonu ve muayane ve uste katta kendisi yasiyor.. Bana belim icin ilac yazarken "yoga yaparken ters bir hareket mi yaptim" diye ona anlatirken bana " aa benim burada iki bos salonum var neden burada yoga yapmiyorsunuz, boylece bende katilirim" demez mi?? Iste konuskan olmamin yararlari. Hemen ogretmenime haber verdim. Gitti salonlari gordu ve iste dun aksama ulastik...

Artik haftada iki kez yoga yapabilecegim.. Hemde Sali gunleri yasadigim yerde olan bu guzel bina da... Inanamiyorum.. Dun pek keyifli idi. Zaten bina cok guzel, ici de oyle. Cotto tasli zemin yerden isitma.. Guzel muzigimiz ile o sicacik taslar uzerinde 1200 yillarindan kalma bu binada ilk dersim cok ama cok guzel gecti. Tabii binadan iceri girip salonu goren arkadaslarimin hayranligi ve mutlugu beni cok sevindirdi. Herkes boyle bir mekani bulduguma cok tesekkur etti.

Umarim aksilik olmaz ve uzun sure bu bina da yoga yapmayi surdururuz. Hatta seneye sadece bu binada yapabiliriz tum dersleri.Disarida sakir sakir yagmur var.. Ama ben su an kendimi cok iyi hissediyorum.. En kisa zamanda baska fotograflar ekleyecegim..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Sana inanamıyorum. Her şeyi yapabilmek için oluşturduğun zamanlara inanamıyorum.Yapmak istediklerini bir şekilde yapabildiğin için de imreniyorum. İnsan isteyince gerçeten sahip olabiliyor. Galiba istemenin derecesi önemli. çok isteyince elde ediliyor işte. İnsan kendini önemsemeli böyle. Yine çok güzel satırlar yazmışsın. Yapmayı çok isteyipte çeşitli nedenler ve bahaneler sebebiyle yapamadığım işleri yeniden düşündürdün bana.