20 Nisan 2009 Pazartesi

13 Nisan Paskalya yemegi

Bu yemek hakkinda ozenle,uzun,uzun yazmistim..Ama hepsi siliniverdi..Cok uzgunum. Yeniden yazamayacak kadar sinirliyim. Ben yazarken dogal yaziyorum ayni seyleri nasil tekrar edeyim. Bu sefer az ve oz yazacagim.Resimler konussun..Hos ben zaten acayip uzun yaziyorum sanirim yeniden yazinca bile kisa yazmayi beceremeyecegim.

Camp di Cent Pertigh adindaki bu restorana bayildim. Paskalya'nin ertesi gunu Italya tatildir ve her sene arkadaslar ile oglen yemegine cikariz. Paskalya gunu yagmurlu ve gri idi ama ertesi gun muhtesem bir ilkbahar gunesi vardi.Havadan mi nedir bu gittigimiz yer beni buyuledi. Ic mekan amerikan country tarz dosenmis. Bayildim her detaya. Aluminyum amerikan servisleri,dantel tabak altliklari ,genis tahta masalar,yuksek duvarlar, tahta tavanlar..Eski bir ahir ve bolumlerini cok iyi restore etmis ve degerlendirmisler. Bahcesinde yuruyus yollari,cardak,kucuk cicek ve bitki kumeleri,aluminyum eski kazanlar icinde cicekler vardi.



Iceride hemen giriste saga cesit cesit eski kap, kacak asmislar. Tavanlardaki vantilatorler sanki kelebek. Eski teraziler,yapma cicekler,resimler her kosesine ozenilmis.




Yemeklerde lezzetli idi ve sunumlarina ozenilmisti. Onden gelen ustune pancetta oturtulmus, ici patates ve sogan ezmesi dolu sicak borek gibi

Safranli ve domuz salamli risotto onceden kizartilmis parmesan icinde geldi. Parmesani herhalde ince kesip kizartmislar,dantel gibi olmus. Risotto bu dantelimsi kap icinde geldi. Ayrica kizarmis parmesani da afiyetle yiyebiliyorsun.

Sonra madalyon seklinde kesilmis yavru domuz etlerini, biberli ve elmali sos ile getirdiler. O da az ve oz ve tadina doyulmaz idi.






Tatli ise tam kalori ama o gun umrumda degildi ne kolestrol ne ince kalmak. Zaten Paskalya aile yemeginde abartmistim. Bu tatli sadece mascarpone kremasi idi. Tiramisu tatlisinin ozu olan mascarpone peyniri nasil anlatayim?? Link verdim ingilizce wikipedia'dan, merak edenler okur. Mascarpone kremasi deseniz ayri bir olay. Onu Noel gunu panottone adli noel keki ustune koyup yeriz. Bununda tarifini de link verdim. Esim bu kremanin artanini noel gunu konulan tabaktan bos bos kasikla yer.

Nasil karnim acikti. Ne ben bu yazilari karnim acken yazayim ne de okuyanlar karinlari acken okusun!!

Tatlimiza donersek mascarpone kremasi icine badem kurabiyesi yerlestirmisler. Biraz nutella biraz da kahveli biskuvi koymuslar. Tabii ustunu cilek ve kakao ile suslemeyi unutmamislar.

Bu mekandan ici taze gul dolu eski caydanliklari ve disarida ici papatya dolu eski aluminyum kazanlari yurutesim geldi kendi bahcem icin. Simdi haril haril eski kazan aramam lazim. Ikea'dan alinma aluminyum cicek vazo ve kaplari var evimde ama bu kazanlar acayip degisik.

1 yorum:

stria dedi ki...

Mamma mia che squisitezze e che bei posti. Un saluto
dc