10 Nisan 2009 Cuma

Bir kutlama yemeği ,09.04.09


Bugun uc kisi is yerimize yakin balik restoran Lodigiani'ye gittik. Patronumuz icin cok onemli gelismeler oldu ve sirketlerimiz ile ilgili uzun zamandir gerceklestirmek istedigi olayini halletti. Artik sadece Italya'da sirketimiz kaldi,Turkiye'deki tum sirketlerden kurtuldu.Kendisi artik bu yatirimlari istemedigi icin cok mutlu idi ve tabiki bizde.Kutlama yapmamiz sart dedi ve geldik sevgili mekanimiza.

Bizi karsilayan balik tezgahini bu sefer cektim ve koyuyorum. Cunku icin aciliyor her gorusumde. Hepsi taze deniz baligi,yetistirme yok.



Ikiser adet istiridye ile basladik her zamanki gibi.. Italya'da su an tze enginar dolu ve tam gumus baligi sezonu bitmesine yaklastik. Ondan antipasto olarak sadece 1 dakika suda kaynatilmis gumus baligi istedik.Zaten piser pismez kendileri su yuzune cikiyormus. Bu kucucuk baliklari ,
pismeden dogranmis taze enginar ustune zeytinyagi gezdirip oyle servis yapiyorlar.

Italya'da enginar Izmir'in ki veya Istanbul'daki gibi degil daha kucuk. Izmir'deki o guzelim dolma yapilamaz ya da Istanbul usulu o koca gobekle zeytinyagli yapilmaz. Kucuk oldugu icin korpe tabii ve hic pisirmeden salata gibi yiyebilirsin. Italyanlar da bu sekilde degerlendiriyorlar.. Birde bu kucuk baliklari yumurta ile karistirip bulamac yapmislar ve kizartmislar top halinde. Bir iki adet bundan da tattik. Benim favorim haslanmis hali ama enginarla.


Ardindan tadimlik az porsiyon Bucatini istedik. Bucatini bir cesit spaghetti ama kalin olani. O yuzden her turlu sos yakismazmis ,oyle dediler. Biz kum midyeli ve yesil biberli sos ile yedik. Evde insan kendi yapar. Midyeleri su da hasla biraz limon ve sarmisak ile ve sonra yine yagda biberleri hafif pisir. Hepsini ekle iste sana sos. Domates filanda yok. Nasil yapilir diye sormadim ama tahmin edebiliyorum.Cok hafif ama cok lezzetli bir sos.

Kum midyesine bayiliyorum. Daha once yazmistim zamaninda Turkiye'den Italya'ya frigo kamyonlar ile geldigini gordum ama biz Turkler yemiyoruz bu tadina doyum olmaz deniz urununu. Bu sefer iki degisik cesit vardi. Kabuklari ters cevirdim cektim fotograflarini. Cunku daha kaba acik tenk cizgili olan kabuga bayildim. Yanima aldim eve goturmek icin restoranda unutmusum. Ben bazen yedikten sonra begendigim istiridye ve midye kabuklarini eve goturur,yikar ve sus yaparim..

Ardindan baligimizi soyledik. Mercan onerdiler. Kim mercan baligina hayir der...Simdi restorandakiler benim blogum oldugunu biliyorlar. Turkce anlamasalar bile bakiyorlar. Bir garsonun resminini de koymustum. Artik yemekler once onume geliyor ve resim cekmem icin sunuluyor. Cok egleniyorum yaa.. Mercanimizi da tabaga koymus getirdi. Hos en yukaridaki uc balikli fotografta mercan var yine ama o resimi esas koyu turuncu garip suratli balik icin cektim. Ismi gallinella yani turkcesi kirlangic baligi. Cok yedim ama hic dikkat edip baligin kendine bakmamistim, ondan cekip koydum.

Mercani firinda patates,siyah zeytin ve ceri domates ile yedik. Ustune limon filan koymadim. Muhtesemdi. O an aklima Ildir Cesme iskele restoranda yedigimiz mercan geldi. Hem cok daha kazik yemistik ve bu pisirim ile alakasi yoktu. Su Turkiye'de kaziklamasalar insani.. Iste manzara diye o paralari veriyorsun. Italyan'lardan ders almalari lazim neyse...


Sarabimiz yine Sauvignon yine Friuli bolgesindendi ama kantin baska idi. Lis Neris kantininkiler bitmis. Bu Schiopetto'nunki de iyiydi .Bir sise bitince tekrar aynisindan istemedik ama spumante soyledik.Italyanlarin spumante'si sampanyaya bin basar. Cunku metod ayni ama italyanlarinki daha az gazli ve o yuzden muhtesem oluyor. Meshur Ferrari firmasinin 2003 yilinin bir spumante'sini ictik. Balik yerken geldi tatliya kadar onunla devam ettik. Zaten Italyanlar spumanteyi yemekte icer,aperatif olarak icer ve en son tatli ile icer. Yani seveni her an, her seyle icer. Benim esim Italyan olmasina ragmen sevmez mesela. Ama bu masadaki herkes spumante tutkunu oldugu icin sorun kalmadi. Zaten kutlama yapmiyor muyduk?

Tatli olarak yine dag meyvalari ve dondurma aldi erkekler. Bana ozel bir tatli tavsiye geldi adamim olan garsondan.Adamim sevgili abimin lafidir. Ustu kalip beyaz cikolata kaplama, ici bademli krema ve visne dolu bir pasta. Balik sonrasi esas dondurma yenir ama ben bu carpici pastaya dayanamadim. Hem nasil kirarim bana orada calisanlar tarafindan iyi niyet ve gurur ile onerilen bir tatliyi..Bu da onlarin meslegi ve saygi duymak lazim. Sana sunulan onerileri dinleyeceksin..

4 yorum:

KUZUM dedi ki...

Arkadaşım yine yemek yazınla döktürmüşsün. Şu fotoğraflar ile sunumda muhteşem oluyor valla...Gel beni ye diyor tabaklar:))
Pastanında fotosunu merakla gözlerim aradı ama koymamışsın cnm....
Bizde dün Kule de gün batımında muhteşem bir Orfoz yedik (deniz balığı )Son dönemde yediğim en güzel balıktı. Tabi bizde rakı eşlik ediyordu yanında.

Carriemel dedi ki...

sekerim fotograflari sabah evdeki mac'te duzenledim ama pasta fotografi evde kalmis.Yaziyi ofiste yazdim. Yarin pasta fotografini da eklemis olurum bakarsin. Mac gibi yok valla fotograflara cok guzel efektler koyabiliyorum..

GNC dedi ki...

Şirkette işlerinizin yolunda gitmesine çok sevindim. Türkiyede bir başlangç yapmak isterseniz biz hep buradayız şekerim haberin olsun. Kuzu ben abici :):) hizmetinizdeyiz.

ABC dedi ki...

Valla ben bu restorant ta yemek yemiş biri olarak yazmam gerektiğini düşünüyorum ve yazıyorum. Biz Türkiye de ve Ege de devamlı deniz mahsülü yiyoruz ama hem aynı şekilde maalesef midye dolma midye tava kalamar tava ahtopot ızgara veya salata ve ızgara balık hep bu şekilde fazla bir atraksiyon yok ama bu restoranda balığı midyeyi kalamarı vs vs tüm deniz mahsüllerini muhteşem soslarla ve uygulamalarla sunuyorlar mesela mercan ben mercanı hep ızgara yedım bu yasıma kadar ama bak adamlar soslu bır fırınlama yapmıs burdan bıle yıyesın gelıyor ::)) afıyet olsun Italyaya her gelisimde gitmeyi istediğim tek balık lokantası herkesede tavsıye ederım sevgıler....