12 Nisan 2009 Pazar

Eski bir dost ile aksam yemegi 08.04.2009


Milano'ya geldigim ilk yil dil okulunda tanistigim ilk arkadasim Danimarkali,ikincisi ise Japondu. Askim disinda tutunacagim kimsenin olmadigi o ilk aylarda bu yeni iki arkadas bana cok destek oldular. Isin en komigi Japon arkadasim cok iyi ingilizce bilmedigi icin aramizda cat pat italyanca konusarak dostluk kurduk. Kendisi Milano'da kaldi ve onunla hic kopmadik.Son yillarda benim cocuklarim yuzunden onu ihmal etmistim.Yeniden birbirimizi bulduk. Belki dort ayda bir gorusuyoruz ama en azindan bir yemege cikmayi ayarliyoruz.

Onunla seneler once gittigim Milano merkeze yakin kucuk ve romantik bir lokantaya gittik.Ismi Amici del Liberty. Sahibi Napoli'li ve cok kulturlu bir adam, her musterisi ile birebir ilgileniyor. Daha cok balik urunlerinin sunuldugu bu sirin yerde menu basliklari hepsi cok enteresan. Mesela baslangiclar icin hisleri durtukleyen ilk isiriklar, makarnalar icin ask oyunlari ve yaprak yaprak sonrasi opucukler, balik ve et yemekleri icin sikici bir esi atesli bir es haline getirenler,tatlilar icinde bagimlilik yaratanlar demis.

Onden birer antipasto alalim dedik. Ben nohut ve patates puresi ustune yatirilmis ahtopat ve karides aldim. Arkadasim ise ici ricotta peyniri (bir cesit lor peyniri ) doldurulmus kabak cicegi ismarladi.Sarap olarak guney italya'daki avellino yoresinden cok hos bir beyaz sarap sectik. Fiano di Avellino baglarindan. Tavsiye ederim bu uzumu.Tabaklarda yemekler az ve oz ve cok suslu eliyor. Insanin ici aciliyor. Zaten mum isiginda kucucuk tahta masalarda yiyorsunuz. Ana yemek olarak arkadasim makarna istedi ve kucucuk istakozlardan domatesli spaghetti aldi. Ben firinda patatesli sebzeli kalkan baligi yedim. Tatli olarak bir adet tiramisu soyledik. Arkadasim oglen yemeginden cok yemis,yanlis yapmis. Cogunu ben silip supurdum tatlinin. Bildigimiz meshur italyan tatlisi tiramisu ama aci cikolatadan bir kabuk icinde geliyor ve tabii uzerinde krem santi. Uff... Yine agzimin suyu akti yazarken valla..

Yani su yediklerimi yazmak iyi oldu blog sayesinde. Hem gittigim yerleri hem yedigim degisik seyleri unutmamis oluyorum. Hemde gecirdigim guzel aksami.. Restorandan en son biz ciktik. Sahibi ile ayakta biraz konustuk ve bizi ellerimizden operek cok kibar bir sekilde ugurladi.



1 yorum:

GNC dedi ki...

Şu yediğin şeyleri yazman güzel oluyor da, kuzuyla ben spor yapmaktan helak olduk senin bu yazdıklarını okuyunca diyette olduğumu hatırlamam çok güçleşiyor. Gözümün önünde tiramisular uçuşuyor şu anda ama ben yinede yeşil elmaya talim edeceğim :( bu kadar çok yiyip böyle manken gibi kalmanın sırrı ne acaba. Bizden sakladığın bir formül varsa bilki Türkiyeye geldiğinde işkence ile öğreniriz :)