21 Nisan 2009 Salı

Tesadüfen keşfedilen bir balıkçı..

17 Nisan günü Ivrea sehrine yakın bir musterimizi ziyaret ettik. Ofise donmeden once karnimizi doyurmak icin otobandan gecerken gordugumuz golun kenarina gidelim dedik. Sanayi bolgesinde fazla restoran yoktur, gol kenarinda buluruz diye dusunduk.

Hava muhtesemdi. Zaten Ivrea sehri ve bulundugu Piemonte bolgesi cok yesil ve uzakta tum hasmeti ile Alp daglari.Sanayi bolgelerinin hemen disinda araba ile ilerlerken gordugunuz goruntuler bu resimlerdeki gibi.




Gol kiyisina indigimizde her tarafta iskeleler ve bunlarin dibinde bulunan pizzaci,pub,dondurmaci tarzi yerler gorduk. Yelken sporunun yapildigi bir gol ve hep sportif tesisler var. Esim icin ideal bir mekan.




Oyle bakinirken yukarida resmini koydugum kilisenin dibinde cimin ustunde, tahta masalara servis yapildigi gorduk. Birde baktik ki kilisenin altinda yani yerin altinda bir mekanda bir kucuk balikcinin mutfagi var. Sahibi Napoli'li ve yillar once buralara yerlesmis. Sadece taze deniz baligi pisiriyor. Ya izgara balik yapiyor ya da kizarmis karides,ahtopot,midye.. Devamli evlere servisi var cunku kisin kilisenin disindaki cimlerde servis vermesi imkansiz. Bahar ve yaz aylarinda plastik tepsilerde, plastik catal bicaklar ile kucuk tahta masalar ustunde disarida oturup yiyebiliyorsunuz. Ama onlar servis yapmiyorlar. Hazir olunca sesleniyorlar ve sen asagi inip aliyorsun. Inanilmaz tipik bir yer. Tabiki internet sitesi yok ama adres telefonu yaziyorum. Olurda birinin yolu duser. Ben kendimde hatirlamak isterim.

Carolina Pescheria Ss 228 n.27 Lago di Anzasco Piverone Torino

Biz taze izgara cipura yedik. Yaninda eski usul yapilmis iri kesim patates kizartmasi geldi. Taze onlar kizartiyor aninda. O kucucuk tahta masa uzerinde,gole bakarak ilik ilkbahar gunesinin oksamalari ile plastik tepside yedigim bu cipuranin tadina doyamadim. Nasil taze idi. Birde yanik yanik izgara edilmis ve komur kokusu agzina geliyor. Mayonezde istedim bol bol patateslerimi bandim. Yaninda o yorenin icimi hafif bir beyaz sarabi..Tum bunlar beni en luks restoranda yenilen yemekten daha cok mutlu etti. Hem yiyor hem inanamiyordum bu tipik yeri nasil tesadufen kesfettigimize.




Hesabi asagi inip oderken Napoli'li balikci ile muhabbet ettik. Bu kucuk yeralti calisma mekaninin resmini cekmek icin izin istedim. Bu tip yerler artik parmakla sayilacak kadar azalmaya basladi cunku..

Hiç yorum yok: