8 Haziran 2009 Pazartesi

Haremlique sakizli kahvemi de ictim sonunda.

Cumartesi aksami Izmir, Cesme, Alacati'ya ve tabii cocukluguma kisa bir yolculuk yaptim.Nasil mi haremlique sakizli kahvem sayesinde!!

Sakiz tadini damagimda hissedince aklima Izmir ve ardindan Cesme ve Alacati geliyor. Rahmetli anneannem ve onun annesi ninem eski Karsiyaka'lidir.Ben kulur ( noktali u lar ama italyan klavyede cikmiyor) denen sakizli ekmegi birtek bizim ailede gordum. Eski Izmir'e ait bir sey.Bu ekmek yuvarlak somunlar halinde yapilir ve ortalarina yumurta konur ve firina verilir. Pistiginde yumurtalar da kati yumurta olmustur. Genelde biz Izmir tulumu ve o yumurtalar ile kulur'u yeriz. Degisik hamurlu bu taze ev ekmegini yerken hissedilen enfes sakiz tadi tulum,yumurta ve cay ile birlesince muthis bir tat olur. Cocuklugum,gencligim boyunca her zaman kulur yemek bana mutluluk ve huzur verdi. Allahtan teyzem yapmasini biliyor da gelenek devam ediyor. Google ile aradim kuluru ama yok internette. Sizlere ayri bir yazi da tarif yazmam lazim. O kadar az biliniyor ki internette bile yok. Benim icin kulur canim ailem ve huzur demek.. Aciklamasi zor bir his.

Nasil ozledim tadini. Teyzecigim yazimi okursan artik yazin geldigimde Alacati'da bana bir supriz hazirlarsin. Tabii birde Cesme'nin sakizli dondurmasi var, Alacati Imren sakizli muhallebi ve firinlarin sakizli kurabiyeleri var..

Benim en sevdigim aromayi guzelim turk kahvesi ile birlestirip bilhassa kis gunlerine harika bir keyif ve tat getiren Haremlique, simdi de enfes sakizli kahvesi ile beni cocukluguma,gencligime ve ozledigim Izmir'ime ve Alacati'ma goturdu. Kahvemi keyifle yudumlarken birden Alacati'da sandim kendimi. Sokaklarinda yuruyordum sicak gunes yuzume vururken,rahatsiz etmeyen ruzgarini saclarimi oksuyordu. Bu his geldi gecti hemen ardindan kendimi anneannemin evinde buldum. Arka odadaki sari sandalyelere oturmus caya batirdigim sakizli kulurumden bir parca isiriyordum ve yanina Izmir tulumunu firinda pismis yumurtam ile katik yapiyordum.

Sanirim bu yolculugu tekrar yapmak icin aksam yine bir sakizli kahve icecegim:))

1 yorum:

KUZUM dedi ki...

Cnm arkadaşım,
Haremlique sakızlı kahveyi beğenmene çok sevindim benimde favorim bu çeşit, sonra mis gibi tarçınlı geliyor.
Ortak dostumuza yazından bahsettim ilk fırsatında okuyacaktır eminim.
Bende onunla cumartesi evinde buluştum. Birbirimizi çok özlemişiz tüm ailesi ile birlikte çok hoş bir öğleden sonra geçirdim. Kahve ve çay eşliğinde sıcacık sohbetler yaptık ,umarım ilk fırsatta tekrar bir araya geliriz.
Seninde kulaklarını çınlatık tabi.
Kuluru hiç bilmiyordum bugün sayende duydum umarım sizde deneme şansını yazın yakalarım ,enteresan bir tat olsa gerek .Bence bu geleneği sürdürmek için teyzenden en kısa zamanda bu tarifi öğrenmen gerek. Bakarsın günün birinde Alaçatı da senin elinden yeriz :))
Ağustosta görüşmek üzere .
Sevgiler ,