29 Haziran 2009 Pazartesi

Monet resim sergisi ve Milano'da gezinti

27 haziran cumartesi icin kizimla Monet sergisi programi yapmistim. Kopegimizin ani olumu ile bu programi iyiki yapmisim dedim kendime. Ana kiz Cumartesi biraz hava degistirdik. Zaten sabaha karsi oglumu ve esimi Izmir'e yolcu etmistim. Ben Monet hayraniyim. Esim pek sevmez yani ona biraz ayni gelir. Zaten Eylul sonuna kadar Milano Palazzo Reale'de devam edecek bu sergiye benimle gelmezdi. Bende kizim ile gideyim dedim. 4,5 yasinda olsa bile bana arkadaslik etsin, guzel tablolar gorsun ici acilsin diye.

Milano'daki kraliyet sarayinin gecmisi 1100 yillarina uzaniyor,maalesef her bolumu muze olarak halka acik degil henuz. Halka acik bolumunde hep degisik sergiler duzenleniyor. Tabii kizim iceri girer girmez "bir ooo , wow ne guzelmis" dedi. Boyle seylerden zevk almasi cok hosuma gidiyor. Merdiven ve tavanlarin hasmeti onu etkiledi demekki.





Tabii resimler ve sergi superdi. 1900-1923 yillari arasinda yapilmis 20 adet muhtesem Monet tablosu gordum. Sanatcinin eserlerinin buyuk bir bolumunu barindiran Paris Marmotton muzesinden ilk defa bu kadar cok eser bir defada disari cikmis sergi icin.Bende o muzeyi Paris'te iken ziyaret etmemistim. Bu sergi cok iyi oldu. Hic gormedigim eserlerini hayranliklar seyretme sansini yakaladim bu sergide. Ben cok seviyorum Monet'iyi kendisinin dedigi gibi. O demiski cogu kisi eserlerimden bir anlam mana aramaya calisiyorlar ama sevmeleri askla yeterli. Bahcesindeki bitkilerin resmini yapmis. Niluferler,iris,kiraz cicekleri,japon kopruleri,salkim sogutler...Gercek ve hayal arasi bir ruya gibi resimler. Iste bayildigim her zaman ruhumu oksayan Monet.

Sanirim sergide gordugum resimleri blogta kopyalayip tek tek gostermem imkansiz cunku yasak olabilir. O yuzden Italya'nin bas gazetelerinden La repubblica'da cikan yaziyi link verdim. Italyanca olsa bile resimlerin sekiz tanesini veriyor. Ilki favorimdi..

Kizim sergiden cikinca anne beni boyle guzel yere getirdigin icin cok tesekkur ederim dedi ya o beni mest etti. Tum kosturmalarini elimi cekistirmelerini unuttum. Cikinca sehrimizin meshur gotik katedralinin birkac degisik acidan resmini cektim. Yine dayanamadim.. Ama cok seviyorum su Duomo katedralini..Metro cikisi merdivenler ile yukari piazza'ya ciktigimda karsima tum heybeti her ciktiginda hemen icime bir enerji ve mutluluk dolmustur.




Kizima soz verdigim kocaman Hello Kitty balonunu aldim. Koluna bagladik ve hello kitty yanimizda bir uclu dolastik sokaklarda. Arada kucagina alip konusuyor ve sariliyordu. Cok sekerdiler beraber. Dondurma yedik birkac dukkana girip ciktik bana musade ettigince.

Donuste guzel dukkanlara daha da bakayim ve degisiklik olsun diye via monte napoleone'den gecirdim onu baska duraktan metroya bindik. O sokaklardaki guzel dukkanlar alamasam bile icimi aciyor benim. Bu sefer birde Ferrari son modeli cikmaz mi karsimiza. Oyle park etmis sokakta. Gelen gecen cevresinde bakiyor,fotografini cekiyor. Iste monte napoleone oyle bir sokak. Muhakkak guzel arabalara rastlarsiniz tum yil. Tabii firsati kacirmadim bende bu enfes arabayi resimledim ve izledim.



Motoru da arka camdan gozukuyordu. Pek bir hostu. Arabayi gorunce kizimin yorgunlugu filan gecti..

Hiç yorum yok: