16 Aralık 2009 Çarşamba

Türk İtalyan Dostluk derneği Noel ve Yılbaşı yemeği

Dedim ya sizleri yazı ve fotoğrafa boğacağım işte bir keyifli aktivite daha. Her sene Noel öncesi düzenlenen Italyan Türk Dostluk Derneği'nin yemeği. Rahmetli babamın ilkokul arkadaşı kurucularından. Nitekim Milano'ya 1992 yılında yerleştiğimde bana çok destek olmuştu. Tabii hemen beni derneğe üye yaptı. İki üç senedirde yönetim kurulundayım. Amatör bir dernek. Herkesin işi gücü çok olduğu için fazla etkinlik düzenleyemiyoruz. İki üç senede bir kermes bazen bir konferans ve muhakkak sene de iki üç yemek. Üyelerin çoğu Istanbul'da doğmuş büyümüş, sonra Milano'ya yerleşmiş İtalyan ya da benim gibi İtalyan ile evli Türkler ya da Italyanlar var Türk ve Türkiye dostu.

Ben defalarca arkadaş grubumu bu yemeklere davet ettim.Seneler içinde çok arkadaşım katıldı. Bu sefer yalnız gittik. Zaten bir gece önce ayrı ayrı iki arkadaş grubu ile çıkmıştık. Bir gece önce çocukları kayınvalideme bıraktığımız için onları da alıp gidelim dedik. Büyüdüler artık.

Genelde bu yemekleri Milano Nh Touring Hotel'de yapiyoruz. Bu tip beş yıldızlı otellerin salonları pek uygun oluyor. Yemek boyu canlı müzik için piyanist şantör getiriyoruz ve tabiki vazgeçilmez dansözümüzü. Kendisi Bulgar ama muhteşem dans ediyor ve dans okulu var Milano'da.

Başta şantör Noel şarkıları caldı. Başlangıç olarak kerevides vardı karides büyüğü yani sözlük bu ismi verdi. Hafif haşlanmış ve taze doğranmış enginar üstüne oturtulmuş.
Sonra pasta geldi özel bir şekil ismi burada maccheroncini al torchio . Sosu ise kurutulmuş domates, radika veya şevketibostan tarzı bir sebze ve kızarmış tatlı su balığı ile yapılmıştı.Bayıldım. Ardından patlıcanların üzerine oturtulmuş kılıç balığı geldi. Üstü fırına verilmiş patates ile kaplıydı.




Çaçaça artık (Türkçe öyle ise yazılışı) yani Cha cha,swing, eski pop şarkılar eşliğinde bol bol dans ettik. Zaten bu yemeklerde başrolde ben,İstanbullu italyan kız arkadaşım ve erkek kardeşi oluyoruz. Üçümüzde dans etmeyi çok seviyoruz ve dans etmekten çekinen çoğu kişiyi gaza getirip piste çağırıyoruz. Tabii daha ileri yaştaki üyelerden çok iyi vals,cha cha veya tango yapanlar da var.Genelde çok azarız hatta bazen şantör yoksa kendi Sezen veya Tarkan cdlerimizi koyup dans ederiz. Bu seferde eğlendik.Eşimi de gaza getirip kaldırırım genelde ama bu gece az dans etti çocuklarda var diye.

Tabii yemek boyuk iki üç kez süper dansözümüz çıktı. Herhalde 15 senedir bu yemeklerde dans eder. Bulgar ama muhteşem dans ediyor.Milano'da oryantal dans okulu var. Nitekim bir dansını öğrencisi ile yaptı. Bu sefer video çektim bloga koyayım diye.



Inanılmaz dans ediyor sonra biz de onunla beraber dans edip kendimizi rezil ediyoruz dermişim. Öğrencisi ile olan videoyu da koydum değişik diye. Tabii çırak daha öbürü,öğrenecek..



Yemeklerde her zaman piyango olur.Kermeslerden artan hediyeler veya Thy Milan ofisinin bağışladığı bedava bilet veya Turbanitalia tarafından bağışlanan İstanbul konaklama. Genelde beş on bilet alırız. Yıllar içinde bazen çini kase ve elişi örtü filan kazandım. Bu seneki çekilişte kasenin içinden numaraları genelde oğlum veya kızım çektiler en küçükler diye. Gecenin sonuna dogru en büyük iki hediye için ortaya kızımı çağırdılar. İstanbul iki gece konaklama dediler,çekti 795 no aa baktım bende olan bir bilet. Gül gül salondan bağrışmalar geldi.Ailece anlaşmışlar aralarında diye.

Cok keyif aldık. Ayrıca çocuklarım ile beraber bir gece aktivitesine katılmakta hoş ve farklı idi.Kızım dansözü ilgi ile seyretti.Oğlum yaşı büyüyor tabii biraz utandı ve göz ucu ile baktı.Bende oğlum bu da bir dans ve bir sanat bak ve gözlemle dedim ona. O da beni dinledi ve seyretti.

Hiç yorum yok: