27 Mayıs 2011 Cuma

Kızımın bale resitali 24.05.2011

Blogumu takip eden bir arkadaşım mail attığım resital anlatısını pek sevmiş.Bloga da yaz.Sen herşeyi güzel anlatıyorsun,ilginç kılıyorsun hem de hatıra kalır dedi.Bende kendisini kırmıyor ve yazıyorum. 
Resital akşamı  çok guzel gecti. Gösteri saat 21.15'te basladi ve 1.15' te bitti!! Geberdik.Dans okulu çok kalabalık.Klasik bale, modern dans,hiphop,breakdance,göbek dansı kursları var. Bunlardan break ve göbek dışında diğer kurslarin 5 ayrı kategorisi var. Yani modern dansa yeni başlayanlar A grubu ve superior ise E. Düşünün modern dansta 5 ayrı kategori var. Klasikte ve hiphopta da aynı uygulama var. Kızım gibi daha kucukler (kendisi şu an 6,5 yaşında üç senedir baleye gidiyor) 2 kere çıktılar. Orta kategoriler üç, superiorlar 3 veya 4 kez çıktılar. Anlayacağınız  bu sebepten o kadar uzun suruyor gösteri. Ama çok iyi hazırlanmışlar. Okulun ayrıca koro ve şarkı söyleme bölümü var.Bir an isim gelmedi türkçe aklıma .Neyse  parçaları hep müzikle öğrenciler  söylüyorlar.  
Tabii gösterinin teması vardı yine.Bu sefer Jules Verne'nin meşhur eseri 80 günde devrialem'den esinlenmişler.Ben o kitabı çocukken çok severek okumuştum hemde kaçkez. Baş karakter Phileas Fogg'un önce gençligini ve tura cikma kararını anlatan sahneler var.Oynayan üç aktör yine okuldan süperdi zaten. Sonra yaslanmış haliyle karısı sadık uşağı ile bir divanda hatıralarını anlatıyorlar ve albümlere bakıyorlar.Tabii bu şekilde her gittikleri  ülkeyi anons ediyorlar ve ona uygun danslar yapılıyor.Harikaydi. Kızım İtalya bölümünde çıktı.Beyaz tutu ve üstü yeşil kurdeleler ile. Meşhur İtalyan folklorik dansı  Tarantella'yı  baleye uyarlamışlar. Birde sonlara  doğru Meksika'da meksika  şapkası ve ponço ile çıktı.Şarkıları çok iyi seçmişler. Amerika bölümlerinde rock,blues,breakdance kısımları da çok eğlenceli idi.Fransa'da Le Vie en Rose ile Edith Piaf veya Arjantin'de tango müzikleri. Ama danslar hep klasik bale veya modern dansa uyarlanmış. Yani tango çalarken tango yapmıyor.Türkiye' de vardi. Oraya tabii göbek dansı sınıfının gösterisini koymuşlar. Hangi şarkı  ile dans ettiler? Tarkan'ın Dudu. Ben delirdim tabii. Söyleyen adam şarkı hocaları  ve türkce söyledi. Süperdi!!
Bu çocuklarin hepsi küçükten 12 yaşıma kadar klasik bale yapıp sonra modern dans ve hiphop'a geçiyorlar ya da okul ve  dersleri ile birlikte beceren ikisini de götürüyor. Klasik balenin verdiği duruş ve zarifliği bozmamak ve kaybetmemek için 12 yasina kadar sadece klasik bale eğitimi almalarını hocalar tercih ediyor.Sonra modern dans veya  hip hop isteyen ona da  başlıyor. Tavsiyeleri bu şekilde.O zaman tabii  inanılmaz dansediyorlar. Temeli klasik bale olunca muhtesem bir performans çıkıyor ortaya  hip hop'ta ya da modern dansta.Darısı kızımın başına. Umarim devam eder. Ben  coçukken bu imkana sahip olmak çok isterdim. Sadece folklor yapabildim.Onun bunları  yapması beni cok mutlu edecek.
Modern dans ve hip hop gösterilerinde yerimde duramadim. Bitirişte koro çıktı ve Madonna'nın Like a prayer şarkısını söyledi.Koro için çok müsait bir şarkıdır o eser. Aynı anda hocalar alkışlar içinde sahneye çıktılar ve ardından tüm  öğrenciler tiyatroda  oturulan yerlerin en arkasından, bizim aramızdan el elele tutuşmuş halde yürüyüp  geldiler ve yavaş yavaş sahneye çıktılar. 4 yaşından 14 yaşına kadar karışık yaş grubu. O kadar güzeldiler ki.El salladılar 'like a prayer' parçası  eşliğinde. Muhteşem bir finaldi :)) 
Çok duygulandik tabii..

1 yorum:

orta kahve dedi ki...

güzelim,bir resital ancak bu denli keyifli ve detaylı anlatılabilirdi...muhteşemsin ve ben hep derim sen harcanıyorsun..bir yayınevinde vs vs olmalıydın sen..editörüm benim..öperim....