26 Temmuz 2011 Salı

Take That konseri,13/07/2011 San Siro Stadyumu Milano

Uzun zamandır gittiğim en iyi konserlerden biriydi.Muhteşemdi hatta.Halbuki acaba doğru karar verdik mi?,eğlenecek miyiz şüpheleri ile gitmiştim.Neredeyse ikibuçuk saatten fazla süren bir müzik ve dans şöleni izledik.Günümüzün teknolojisinden en iyi şekilde yararlanarak hazırlanmış dekorlar,yürüyen platformlar,devasal maket,sahnede patlayan ateş topları veya sahneden akan sular ile bu şölen daha da ilgi çekici hala gelmişti.Tabii başarılı dansçıların performansı da cabası...


Konseri açan grup bile özel ve önemli bir gruptu.Pet Shop Boys!!Maalesef biz geç kaldığımız için yetişemedik.Yoksa bir western town boy videosu koyardım.Bildiğiniz gibi 90 yılların başlarında çok meşhur olan altı kişilik grup Take That 95 senesinde Robbie Williams ayrıldıktan sonra dağıldı.2005 yılında bir reunion tur ile sahnelere dört kişi olarak döndü ve arka arkaya iyi albümler çıkardı ve listelerin başına çıktı.2010 yılında Robbie gruba yeniden katıldı ve Progress albümünü çıkardılar ve 21.yüzyılın en hızlı satılan albümü oldu ve Progress turları da en hızlı biletleri satılan tur oldu.Bizde aylar önce biletlerimizi aldık ve 16 sene sonra biraraya gelen bu grubun tarihi konserinde bulunmak istedik.İyiki de istedik!Çok iyi harcanmış bir para oldu:)
Saat tam dokuza 1.47 dakika kala yukarıda gördüğünüz sahnenin ortasına elektronik bir saat çıktı ve
 

sunucu eşliğinde 1.12, 1 dakika,49 saniye kaldı derken 55000 küsur insan son 10 saniyeyi geri saydı ve grubun dört elemanı sahneye çıktılar ve Rule the World şarkıları ile konseri açtılar.Birkaç şarkı sonrası Jason Robbie nerede diye sordu,Mark gelecek dedi sonra cep telefonunda İtalyan milli çalmaya başladı ve avaz avaz tüm stad marşı söyledi.Ardından video da göreceginiz meşhur Patience şarkısını
 
duman ve altın kağıt parçacıkları havaya püskürtülerek başlayan Shine parçası izledi.

 
Bu parçada şov ve performans doruğa ulaştı.Çimlerdeki seyircinin ortasına kadar gelen sahneye patenler üzerinde arı kılığındaki balerinler,korkuluklar,kocaman bir tırtıl geldi.Alice Harikalar Diyarını andıran bir sahne performansı ile grup ana perde tarafından yutuldu ve büyük ekranda tavşan Robbie ile karşılaştıklarını gördük ve hop perdeden dışarı Robbie fırladı.Tabii ona verilen önemi görmeniz için çıktığı an seyircinin ne hale geldiginin kısa videosunu da koydum.
 
Bu sefer sahne Robbie ve hit parçalarına kaldı.Ben 2006 bu stadda tek kişilik konserini gördüm,süperdi ama bu akşamki performansı onu da aştı.Seyirci ile konuşuyor içiçe ve inanılmaz havaya sokuyor insanı.Hatta havada daha ilerilere uzayan bir platform ile daha da çok hayranının elini tutmak için kendini buna yatırarak ileri giderek elinden geleni yaptı.Ard arda kendi hitlerini söyledi.Angel şarkısında herkes kaybettiği ve bu konserde yanında olmasını istediği biri için söylesin dedi.Çok duygulu bir andı.Şarkı boyunca benim gözümün önünden son yıllarda hayatını kaybetmiş sevdiğim kişiler geçti.



Robin'in enfes single şovu sonrası sahneden devamlı sular akmaya başladı şelale gibi ve sahnedeki ana makete benzeyen robot ve örümcek adam karışımı dansçılar örümceklerin yürüme ve tırmanışını simgeleyen akrobatik bir gösteri yaptılar,sanırım ayaklarından iplerle bağlı idiler.En sonunda sahnenin yukarısındaki demir iskele de grubun diğer üyeleri belirdiler ve bir şarkı söyledikten sonra  yavaş yavaş iskeleler aşağı  indiler.Robin ise dansçılar gibi bileğinden bağlıydı,uçuyormuş havasında zarif bir şekilde ortadan sahneye indi.Çok eski şarkılarını piyano eşliğinde kısa bölümler halinde geçişler yaparak daha çok seyirciye söylettiler.Sonra birkaç çok meşhur eski hitlerini ve yeni albümden parçaları yine inanılmaz başarılı dansederek dansçıların da katılımıyla muhteşem bir şov ile sundular.Sonra ortada duran maket çimlerdeki seyircinin oraya raylar üzerinde yürüyerek geldi.Önce yatıktı sonra yavaş yavaş ayağa kalktı. Bu koca demirden robot örümcek adam herhalde 25 metre vardı. Işık oyunları ile muhteşem bir görüntü vardı.Fotograf makinamla kısa çekimler yaptım ve o havayı vermek için koyuyorum.Zaten blogger'da uzun video nasıl yayınlanır bilmiyorum.Ama mümkün olsa da uzun çekmezdim çünkü şarkıları ve gösterinin tadına varmak istediğim için :)) Yine de o havayı hissettirdiklerine inanıyorum.İnşallah ileride kaliteli bir videocameram olur daha güzel çekimler yaparım.


2 yorum:

eda dedi ki...

o aksam ben de kuzenimle oradaydim.. istanbuldan kalkip konser icin milano'ya geldik, 13 yasimizdan beri hayalini kurdugumuz konsere 30 yasimiza 1 adim kala gitme sansini yakaladik :) o koca stadyumda baska Turk var midir diye dusunurken, internette san siro konserine dair yazi ve video ararken , yazınızı ve blogunuz gordum.. gercekten hayatımın en guzel gecelerinden biriydi, performanslari her zamanki gibi muhtesemdi. Kim ne derse desin 90'lardan bu yana onlar gibi bir baska boy band daha olmadı, onlar gibisi de bundan sonra olamaz da.. O geceden kareleri paylastiginiz icin tesekkurler !

Carriemel dedi ki...

tatilden alacati'dan yeni dondum.bu yorumu simdi gordum ve yayinliyorum. bu yazimin okundugunu ve hosa gittigini gormek cok sevindirdi. daha nice konserlere diyorum sevgili eda....