16 Kasım 2011 Çarşamba

The orange girl,Jostein Gaarder (Portakal Kız)

Bu kitabı ne zamandır okumak istiyordum.Yazar Türk veya Italyan değilse eserini İngilizce okumayı tercih ediyorum.Ipad'im de olduktan sonra artık İngilizce kitapları hep oraya yüklemek istiyorum.İtalyanlar Ipad ilk piyasaya sürüldüğünde Ibook Italy store açmadılar çünkü buradaki yayınevleri Apple ile anlaşamadı.Bazıları kendi programları ile on.line bookstore açtılar ama tutmadı sanırım ve sonunda Apple ile bazıları anlaştılar  ve geçen haftalarda Ibook Italy açıldı ve İngilizce kitaplarda var.Ben bu süre zarfında Kindle application yüklemiştim ve Amazon store üzerinden kitaplar aldım.Neyse uzun lafın kısası bu kitapta Kindle e book olarak okundu. Bu yaz canım Ipad'imi Alaçatı'ya götürdüm ve tatilin ilk haftası sakinken yelken kurslarımız filan başlamamış,arkadaşlar,eşim gelmemişken bu kitabı okuyuverdim.Sürükleyici,hoş ve dokunaklı bir kitaptı.
Bahçede şezlongda zeytin ağacımın altında oturdum ve okudum.Annem de karşımda İskender'i okuyordu.Pek keyifliydi.Bu ince bir felsefeye sahip bir kitap.Ta üniversite yıllarında bu yazarın en meşhur kitabı Sophie'nin seçimini okumuş ve bayılmıştım.Tekrar okumalıyım şimdiki yaşımın kafasıyla.Portakal kız kitabına dönersek 15 yaşında bir genç delikanlının ağzından anlatıyor ve çocuğa bir gün tavanarasında tesadüfen bulunan bir zarf veriliyor.Bu zarfın içinden babasının ölmeden önce kendine yazdığı mektup çıkıyor.Tabii çocuğun babasını üç yaşında iken kaybettiğini düşünürsek aniden ortaya çıkan bu uzun mektup onu hem şaşırtıyor hem sevindiriyor hem de hüzünlendiriyor. Bu mektup ile baba oğula veda ediyor ve sonraki yıllarca söyleyemeyeceği şeyleri ona yazıyor ve hem de kendini ve gençliğinde yaşadıklarını oğlu ile paylaşmış oluyor.Yer yer gözlerim doldu.Sonunda sel sümük ağladım.Sanki bir masal gibi başlayan kitap çok başka yönlere gidiyor.
Herkes okumalı desem...

1 yorum:

GNC dedi ki...

Bir AVM de çalışmanın avantajını kullanarak kısa bir araştırmanın ardından kitap hemen bulundu ve derhal alındı. :)) Konu çok ilgimi çekti. Böyle beni kasıp kavuracak kitaplara karşı zaafım var :) Şu anda elimde Suna Kıraç ın "ömrümden uzun ideallerim var " adlı kitabı var. Çok az kaldı büyük bir heyecanla okuyorum. Bu kitaptan sonra hemen Vehbi Koç un kitaplarını almaya karar vermiştim ama arada portakal kızı okuyup Koç Ailesine öyle devam edeceğim. Kitap Kurdum öneri için çok teşekkür ederim seni çokkk öperim.